Legmagasabb minőségi szabványok a spar-nál

A SPAR üzletfilozófiájának legfontosabb célja a vevők hatékony, minőségi kiszolgálása, ami  nem kis feladat: közel négyszáz áruház biztonságos és gyors ellátását kell megoldani nap mint nap ellenőrzött, magas minőségű élelmiszerekkel. Ezért a SPAR vezetése úgy döntött, hogy olyan minőségirányítási szabványokat vezet be a napi működésbe, amelyek lehetővé teszik a vállalatirányítási folyamatok nyomon követhetőségét, és szem előtt tartják az élelmiszerbiztonságot.


Az áruházlánc 2009 decemberétől az SGS – a világ vezető tanúsító szervezete – által tanúsított Integrált Irányítási Rendszert (IIR) működtet. Ennek a rendszernek két eleme az ISO szabvány szerinti minőségirányítási és a HACCP elvek szerinti élelmiszerbiztonsági rendszer. A SPAR büszke rá, hogy 2017-ben üzletei és központi folyamatai is három évre megkapták az ISO 9001:2015 tanúsítványt. Az új, vevőközpontú szabvány felhasználóbarát, a korábbiakhoz képest jobban igazodik a vásárlók igényeihez és elégedettségéhez.

A SPAR minőségirányítási rendszereinek működése – a REGNUM húsüzem ISO 22000, a logisztikai központok IFS, és az áruházakat érintő ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszereinek tanúsításával együtt – hidat képeznek a termelői/gyártói minőségbiztosítási rendszerek és a vevők között. A rendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen a dolgozói elkötelezettség is.

Az önkéntesen vállalt minőségirányítási rendszer működtetésével a SPAR Magyarország Kft. nem csak beszállító partnereitől várja el a termék előállítás folyamatainak teljes szabályozottságát, hanem saját maga is megfelel a minőségirányítási követelményeknek.