Program a hazai dinnye népszerűsítésére

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indított hat kereskedelmi áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR – közreműködésével. A kampány célja az volt, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.


Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet (Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves) termelőinek kérésére a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervezett.

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR – egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. július 19. és augusztus 20. között, összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatták és népszerűsítették a hazai dinnyét.

A hazai dinnyetermelők üdvözölték a promóciós programot. Remélik, hogy a korábbi évek akcióihoz hasonlóan az idei kampány is segítette az ágazat további technológiai és piaci fejlődését, így hazánk ismét a világ vezető dinnyetermesztő országai közé kerülhetne.

A kampány célja az is volt, hogy – a dinnye kedvező élettani és egészségre gyakorolt hatásaira tekintettel – növekedjen a jelenleg 13-15 kg között mozgó egy főre eső éves hazai dinnyefogyasztás